~~Anak Dan Ibu~~

Di suatu malam yg indah.kedengaran sorang anak menangis teresak2 sbb demam panas.ibunya melayan kerenah anak tu dengan tabah.si ibu tidak lepas menepuk anaknya tu supaya cepat tido n xmnangis lagi.tetiba anak itu bangun dan menangis,meraung:

anak: Maak..attu alam patto,attu alam patto..waaaa..
ibu: Eh..mane ad..tak dop pon..jgn ngarut lah..tak dop mende pon..


si ibu mulai bimbang dengan perangai anak yg pelik di malam itu.si ibu memujuk anak itu.tetapi si anak tetap dngan raungan:

anak: MaaaaaKK..attu alam patto..attu alam patto..WAAAAAA!!!!

si ibu terus ke bakul dan menggoyang2kn bakul sperti menghambat sesuatu smbil berkata:

ibu: hish,hish..aaa..tak dok doh ni..jgn nangis lg..mak ambat doh..

kelakuan ibu mengurangkan sedikit tangisan anak kecil itu,tetapi apbila si ibu kembali n mninggalkn bakul tu,si anak kembali menangis n meraung:

anak: MaaaaaKK..attu alam patto..attu alam patto..WWAAAAA!!!

kejadian ni berlaku shingga ke tengah mlm n si anak menangis sehingga kehilangan suara.si ibu sudah abis ikhtiar untuk memujuk si anak.dan akhirnya si ibu berkata:

ibu: hhaaa..mane attu 2?tunjuk kat mak..(sambil memegang penyapu)

si anak pon pergi la ke tempat bakul tersebut n mengambil sehelai baju bwarna hijau kesukaannya.n bkata:

anak: ni attu..nk attu nii..

paham la si ibu bahawa anaknya itu nakkan baju yg terletak dalam bakul tersebut.sabo je la..hahaha..sape si anak 2?hhuu..

ni la anak 2..dari kecik..

sapa ke beso..suka je duduk atas meja..haha..kaeyhh..chow..

4 comments:

  onniye*occuke

March 24, 2010 at 8:02 AM

sampai ke U suke dok atas meja...hahaha

  HaDrullaDtFi

March 24, 2010 at 8:44 AM

hobi ms lapang 2.rela tolak seme buku jatuh,blh tido atah meja.haha..

  bidadarihijau

March 25, 2010 at 10:20 PM

ahhahahaahhahahahaa
aku pnye pk la mende yg ko ckp tu..ceh nak baju rupenye..
esok2 rumah ko beli meja jek la..xyah beli kerusi..ahah

  HaDrullaDtFi

March 26, 2010 at 9:48 AM

haa..nak baju..kecik2 dl ad la 1baju feberet ak...kaler ijo..mak ak citer ni,br ak terasa ak ni mmg pmbawa mslh dr kecik lg..hahahahahahaha..